اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اجرای طرح استحقاق‌سنجی بیمه سلامت در مازندران

مدیرکل بیمه سلامت مازندران از اجرای طرح استحقاق سنجی بیمه سلامت در همه مراکز درمانی مازندران خبر داد.

اجرای طرح استحقاق‌سنجی بیمه سلامت در  مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رسول ظفرمند که این روزها تلاش برای تشریح اجرای طرح استحقاق سنجی را بیمه سلامت را در دستور کار خویش قرار داده است، پس از دیدار با نماینده ولی فقیه در شورای اطلاع‌رسانی بیمه سلامت مازندران از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح استحقاق سنجی بیمه سلامت در همه مراکز درمانی بخش خصوصی استان مازندران خبر داد.

وی با اعلام اینکه در اجرای این طرح بیمه شدگان سلامت با اعلام کد ملی می‌توانند از مراکز درمانی خصوصی، مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها و سایر مراکز درمانی بخش خصوصی خدمات بیمه‌ای دریافت کنند، تصریح کرد: طرح استحقاق سنجی در مراکز دولتی استان مازندران به خوبی در حال انجام است و برای عملیاتی کردن اجرای طرح الکترونیک سلامت به شکل واقعی بنا داریم که این طرح را در مراکز درمانی خصوصی مازندران اجرایی کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به رشد مراجعات ۴ میلیون باری بیماران سرپایی در سال به مراکز خصوصی استان، گفت: چشم‌انداز اجرای این طرح حذف دفترچه‌های درمانی است، در حال حاضر مراجعه کننده‌ها به مطب فقط نسبت به اعلام کد ملی اقدام می‌کند.

ظفرمند با اعلام اینکه منافع اجرای این طرح به صاحبان مطب‌ها، داروخانه‌ها و فعالان در آزمایشگاه بر می‌گردد، افزود: اطلاعات مربوط به خدمات مراکز خصوصی به صورت آنلاین در اختیار بیمه سلامت قرار گرفته و امکان تسویه حساب مالی با خدمات‌دهندگان به دارندگان دفترچه‌های بیمه سلامت بسیار سریع‌تر و به موقع انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه یکی از دلایل تاخیر در رسیدگی اسناد مراکز بخش خصوصی عدم مکانیزه بودن اسناد بوده است، بیان کرد: در این طرح اسناد به صورت آنلاین رسیدگی می‌شود و امکان ارائه خدمات مناسب‌تر به مراکز درمانی از جانب بیمه سلامت راحت‌تر می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران اضافه کرد: برنامه‌ داریم این طرح را با کمترین مقاومتی از سوی همکاران پزشک عملیاتی شود و در فاز اول تعدادی از پزشکان به صورت داوطلبانه در اجرای این طرح همکاری کردند.

 وی با اعلام اینکه زیرساخت‌های اجرای این طرح در استان مازندران فراهم است، افزود: برنامه ریزی برای ارائه خدمات به صورت آفلاین هم در دستور کار است.

ظفرمند در ارتباط با بحث آزمون وسع، بیان کرد: مهلت شرکت در آزمون وسع ۳۱ اردیبهشت ماه است که نزدیک به ۳۰ هزار نفر در این آزمون ثبت نام شدند و برای نزدیک ۲۵ هزار پیامک ارسال شده که وضعیت درآمدی خودشان بر اساس موارد درخواست شده در آزمون وسع اعلام کنند.

به گزارش فارس، ۵۰ درصد حق بیمه خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق مصوب است یا بر اساس وضعیت مالی در دهک درآمدی ۴ قرار دارند توسط دولت پرداخت می‌شود، همچنین صد در صد حق بیمه خانواری که بر اساس ارزیابی وسع درآمدی کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مشمولان کار داشته و یا بر اساس وضعیت مالی در یکی از دهک های درآمدی یک ،دو و سه قرار دارند بر عهده دولت است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول